#186 Träning

Wow, min träning går så bra just nu. Är så otroligt skönt att ha kommit igång och verkligen kunna bli bättre. Jag kan helhjärtat rekomendera alla att träna hemma istället för på gym, så många fördelar! Det är billigare, smidigare, mer tid över, man måste inte fixa iordning sig för att stå och svettas med 20 andra, man kan träna i underkläder om man nu känner för det och har man barn/hundar så behöver man inte lämna hemmet vilket underlättar mycket och man behöver framförallt inte ha några ursäkter för varför man inte kan träna!  
 
Jag kollar på youtube klipp på bodyweigt träning och då kan man välja programm som är allt ifrån 10 min långa till 60min. Jag brukar täna mellan 20-40min /dagen + Stretch och sedan tar jag 2 vilodagar. Gör stor skillnad! Som jag sa har jag börjat stretcha mycket vilket jag gör efter träningen. Det är väldigt bra för kroppen eftersom att vi behöver vara mjuka och smidiga för att röra oss på rätt sätt. Man får bättre hållning, man tränar bättre och kroppen mår bra a det, så det rekommenderar jag.
 
Bild från: Länk 
 
 
 Här är lite videos jag brukar göra:
 
30 min Body weight class - En lagom svår och utmanande! Fungerar för någon som aldrig tränat och för någon som tränar mycket. 
 
En annan 30 min Body weight class - Den här har lite höge tempo och är lite lättare övningar och inte lika många olika sorters rörelser. Så tips om man vill höja pulsen lite!
 
10 min Body weight class - Lite kortare programm om man bara vill värma upp kroppen, inte har så mycket tid eller vill göra två programm. Mycket fokus på lår och mage. Jag brukar göra denna med ankel weights och det är super bra!   
 
Avsluta med en väldigt bra stretch:
 
30 min stretch - Super bra och ganska utmanande stretch som är väldigt genomgående och djup! Gör efter träningen! 
 
 

Kommentera här: